پنکیک

بهترین مارک پنکیک برای خانم ها چیست؟

پنکیک

۱۱۹ بازديد
بهترین مارک پنکیک
یک‌سری روز پیش به یک ضیافت زنانه رفته بودم و سمیرا، دوستم به اینجانب اعلام‌کرد که چقدر پوستت درخشان و خوب گردیده....




اینجانب هم گفتم که به جای پنکیک از کرم پودر به کارگیری کرده ام و همین یک پاراگراف شد استارت اظهارنظرهای متعدد در رابطه به کار گیری از اشکال کرم ها و پنکیک های آرایشی. یکی از می اظهار کرد پنکیک پوست را کم آب مینماید، یک کدام از می اظهار کرد ضدآفتاب رنگی بهتر از کرم پودر میباشد و اشخاص دیگر هم نظرهای کارشناسی خودشان را داشتند! این شد که تصمیم گرفتم به جای اعتماد بدین ادعاها و سخن ها، تمام آن‌ها‌را با پزشک بهروز باریک میان، کارشناس پوست و عضو هیات علمی کالج علم ها طبابت شهید بهشتی، مطرح کنم تا هم خودم و هم شما ببینیم که کدامشان صراحت دارد و کدامشان خطا.


▪ شما تحت عنوان یک کارشناس پوست به کارگیری از کرم پودر را پیشنهاد می‌کنید یا این که پنکیک را؟




پیشنهاد اینجانب رابطه متعددی با جور پوست هر شخص داراست. یعنی بهتر میباشد افرادی که پوستی چرب و قضیه آکنه و جوش فیس را دارا هستند از مواد آرایشی سبک تری مانند پنکیک استعمال نمایند. کلاً کرم پودرها نسبت به پنکیک ها سنگین خیس می‌باشند البته اشخاصی با پوست کم آب یا این که آنهایی که از پوشانندگی پنکیک رضایت ندارند، می‌توانند برای ساعت های کوتاهی از کرم پودر هم به کارگیری نمایند. ولی بهتر میباشد اشخاصی با پوست چرب، گونه های سوای چربی (oil free) کرم پودرها را تعیین نمایند. ضمن اینکه به کارگیری از هیچ گونه پنکیک یا این که کرم پودر اهل ایران و فرنگی فارغ از مهر استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت به هیچ شخصی سفارش نمی‌شود. تولید ها غیراستاندارد می‌توانند دربردارنده فلزات سنگین و مضری باشند که با جذب از روش پوست منجر ساخت اشتباهات فراوانی از پاراگراف لک و جوش روی پوست چهره شوند. ضمن اینکه استعمال از کرم های ضدآفتاب رنگی میتوانند هم پوشانندگی قابل قبولی برای پوست ساخت نمایند و هم ضرروزیان کمتری نسبت به پنکیک و کرم پودر داشته باشند.



▪ برخی ها میگویند ضدآفتاب های رنگی خواص ضدآفتاب های بی آلایش و سوای رنگ را ندارند. حیث شما در این باره چه میباشد؟




متاسفانه این تصور نادرست دربین خیلی از اشخاص شایع میباشد، در حالی که هیچ ارتباطی دربین مواد رنگی مو جود در ضدآفتاب ها و عیار حفاظتی آن ها (SPF) نیست. یعنی تمام افرادی که مایل می باشند ضدآفتابشان پوشانندگی لازم را هم داشته باشد، میتوانند سوای گرفتاری از ضدآفتاب های رنگی فارغ از چربی یا این که با چربی (با اعتنا به مدل پوستشان) استعمال نمایند.



▪ برخی ها به جای ضدآفتاب از پنکیک یا این که کرم پودرهای دارنده عیار حفاظتی15-25 spf به کار گیری می‌کنند. آیا این فعالیت صراحت دارد؟




خیر. به صورت کلی یکی خطا هایی که برخی از اشخاص مرتکب و آنگاه مبتلا لک های پوستی می گردند، به کارگیری از مواد آرایشی نامناسب میباشد. نامناسب به‌این معنی که چنین اسباب و اثاث آرایشی درتوان ادعاهایی که کارگاه تولیدکننده آن ها می نمایند، نیستند.


به عبارت معمولی خیس بخش اعظمی از کارگاه های ساخت اثاثیه آرایش و پیرایش به خصوص گونه های کرم و پنکیک، برای جلب حیث مشتری از یه خرده ادغام های ضدآفتابی در جنس خویش به کار گیری می‌نمایند و با این نحوه سعی بر فروش بیش تر کالای خویش دارا‌هستند. متاسفانه بعضا از اشخاص هم میپندارند که چنین محصولی با این SPF زیر قادر است جایگزین کرم های ضدآفتاب شود در حالی که‌این تصور به هیچ وجه صحیح وجود ندارد. حذف ضدآفتاب و جایگزین کردن کرم پودرها و پنکیک های دربردارنده ضدآفتاب به جای آن قادر است منجر ساخت عارضه ها ناشی از تابش فروغ و روشنایی آفتاب مانند لک یا این که تشدید بیماری های پوستی شود.







▪ اکثری از خانم ها معتقدند که استعمال از اشکال کرم، لوسیون یا این که روغن های اتوبرنزه برای تیره کردن رنگ پوست خطری ندارد و آن ها ترجیح می‌دهند به جای تصاحب کردن گرمابه آفتاب یا این که برنزه کردن با سولاریوم از این تولید ها به کار گیری نمایند. حیث شما دراین باره چه میباشد؟


به طورکلی کرم ها، لوسیون ها، اسپری ها و تمام تولیدات اتوبرنزه دربردارنده ماده ای به اسم دی هیدروکسی استون می باشند. در پیشین خیر چندان به دور، تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تولیدها اتوبرنزه تصور می کردند که خطر به کار گیری از چنین کالاهایی به مراتب از سولاریوم یا این که خزینه آفتاب کمتر میباشد و حتی بعضی از تولیدکنندگان مدعا بودند که اتوبرنزه ها هیچ ضرری برای تن ندارند. امروزه و با اعتنا به سود پژوهش ها اکثری که دانشمندان در این باره انجام داده اند، معین گردیده که به کارگیری بی راه و روش و مداوم از تولیدها اتوبرنزه قادر است مشکلاتی مانند مقاومت به انسولین، ابتلا به دیابت، ساخت نقص‌ های هورمونی در تن یا این که حتی نازایی را به وجود آورد. ضمن اینکه مصرف افراطی چنین محصولاتی، قابلیت و امکان ابتلا به سرطان را هم ارتقاء می‌دهد. با اعتنا به تمام این مورد ها استعمال از اتوبرنزه ها ابدا به خانم های آبستن و شیرده پیشنهاد نمیشود.







▪ منظورتان این میباشد که خزینه آفتاب و سولاریوم به اتوبرنزه ها ارجحیت دارا‌هستند؟


خیر. عوارضی که ما تیتر کردیم برای مصرف بی رویکرد و افراطی اتوبرنزه ها بود. یعنی استعمال از چنین محصولاتی برای مقطع کوتاه و در دفعه های محدود مشکلی تولید نمی نماید. در مقایسه در میان نور و روشنایی آفتاب، نوروروشنایی فرابنفش سولاریوم و تولیدها اتوبرنزه هم بایستی خاطرنشان کرد که به صورت حتم خطر نور و روشنایی آفتاب و دستگاه سولاریوم به مراتب طولانی تر از اتوبرنزه هاست. از دربین فروغ آفتاب و اشعه سولاریوم هم فروغ آفتاب معدود خطرتر میباشد.





▪ چرا؟


چون آفتاب عکس العمل های حفاظتی پوست را نسبت به تقابل با عارضه ها نورآفتاب تحریک و پوست را قطور خیس میکند. اگر که اشعه ماورای بنفش ساطع گردیده از کابین های سولاریوم این عمل را نمی‌کنند و خطر بیشتری را برای شخص در‌پی دارا‌هستند.







▪ مامان یک کدام از دوستانم که به تصاحب کردن گرمابه آفتاب عشق متعددی دارااست، می اظهار‌کرد که به چنین کاری اعتیاد پیدا نموده است. به حیث شما ابدا چنین چیزی ممکن میباشد؟


آری. معمولا ترازو ترشح آندروفین (ماده ای شعف آور) در خون کسانی که خزینه آفتاب می‌گیرند یا این که با دستگاه های سولاریوم مبادرت به برنزه کردن پوستشان می‌کنند، بیش تر می گردد. به همین ادله خیلی از اشخاص به طور ناخواسته و برای ارتقا دوباره سطح آندروفین خونشان گرایش مجدد ای به سمت دریافت کردن گرمابه آفتاب یا این که دستگاه های سولاریوم پیدا مینمایند تا بتوانند نشاط ناشی از این فعالیت را مجدد تجربه نمایند.





▪ این فعالیت ضرری هم داراست؟


صددرصد. ابتلا به سرطان پوست در اثر تابش بیش تر از اندازه فروغ و روشنایی آفتاب یا این که اشعه های مضر دستگاه سولاریوم یکی‌از بدترین عارضه ها چنین کاری میباشد. ضمن اینکه ابتلا به سوختگی یا این که تولید لک های پوستی در کسانی که هفته ای یکسری درجه این عمل را می‌نمایند هم در کوتاه مقطع به دور از انتظار نخواهد بود.





▪ صحبت انتها؟


تحت عنوان صحبت پایان بایستی بیان کنم که بهتر میباشد که کلیه ما به رنگ پوستمان احترام بگذاریم و برای پیشگیری از دلایل خطرناکی که تغییر‌و تحول رنگ پوست (به هر روشی که آن را انجام بدهیم) به‌دنبال داراست، بایستی به داشته هایمان، از گزاره رنگ پوست مان، قانع باشیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.